3 Mart 2016 Perşembe

Siz Hiç "00" Aldınız mı ?




Benim üniversitede okurken bir dönem sürmüş  bir sürü maceram var , pek kimse bilmez dersini alanlar bilir .  Ben ki kendi bölümümde  dönem ortalaması yapabilmek gibi(azami miktarda ) bir başarıya imza atmışım. Neyse işte bir ders var, adı Tarih Bilimi. Hocası da manyak, derste üstünü  falan fırçalıyor ,milleti fırçalıyor .

Hayır derslere gittiğimden falan değil, videolarını çekip gönderen arkadaşlar var ordan biliyorum. Benim o dönem kayıp, benim o senem yaşanmamış sayılabilir, ben o dönem aslında yoğum.

Ev okula çok yakındı benim. Markete diye çıkıp okul kantinine takılmaya falan gidiyordum. Yine öyle bir gün oturuyoruz. arkadaş dedi notlar açıklanmış. Gidelim bakalım dedik, hocanın kapısına asmışlar notları. Çıkarken ,benimki bok gibi geçmişti falan dedim, arkadaş da benimki iyiydi ya dedi. (bu lafları aklımızda tutalım lütfen. yazının devamında lazım olacak.)

Benim bu arkadaşım sınavda artık nasıl bir  kâğıt verdiyse hoca kendisine "0" vermeyi yeterli görmemiş "00" vermiş. Üstüne üstlük kırmızıyla yuvarlak içine almış. yetmemiş bir de altına çizgi çekmiş.

Hoca resmen küfür edecekmiş de  diyememiş sanki. Adamın notu kutup yıldızı gibi parıl parıl parlıyor listede. Her gelen kendi notundan önce onun notuna bakıyor. İstemese de bakıyor. Gözler kendiliğinden 3'lerle 5'lerle dolu kâğıtta "00"a yöneliyor. Arkadaşla yeterli miktarda dalga geçtikten sonra kendi adıma baktım.

  "g" yazıyor. Parmağımla adımın olduğu satırı takip edip tekrar baktım. hâlâ "g" yazıyor. "g" girmedi demek. Bok gibi geçtiğini düşündüğüm sınava hiç girmemişim meğerse. Bakın bu dram değilse nedir...

Günlerce çalışıp "00" almayı başarmış arkadaşım mı daha geri zekâlı yoksa sınava girmediğini bile hatırlamayan ben mi bilmiyorum. bu arada arkadaş bir sonraki dönem aynı sınavdan "100" aldı. Ben hocanın kendisine yine "00" verdiğini ama kalemle sağı solu çizerken sıfırların önüne yanlışlıkla 1'e benzeyen bir çizgi attığını düşünüyorum. Kâğıdı görmeden de hayatta inanmam o dersten 100 alınabildiğine.

Ben mi?  Ben değil o dersi bir daha almak, o bölümün katından bile geçmedim...

Hoca mı ben mezun olduktan sonra okuldan uzaklaştırılmış ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages

Bumerang - Yazarkafe