3 Şubat 2016 Çarşamba

Asit Yağmurunda Şemsiyesiz Gezenlerden Misiniz ?






"Biz televizyon izleyerek,milyonerler,sinema tanrıları ve rock yıldızları olacağımıza inanarak büyüdük ama olmayacağız .Şimdi bunu anlamaya çalışıyoruz " #Tyler Durden -Dövüş Kulübü



Sosyal medyada , stalklayarak kişinin  doğumuna  kadar geldiğimiz altın çağdayız .Çalışma hayatı da işin içine karıştığından beri  gördüklerimiz,duyduklarımız ,çalışan ve yöneticinin bakış açısı ve iş dünyasına atılacakların gözünden nacizane izlenimler;

Linkedin Nedir ?

*Yapmış olduğun işler öyle detaylı anlatılmaz , “Kardeşim bak ben şu şirkette, şu pozisyonda çalıştım ,ilgini çekerse ekle konuşalım o zaman bilgi veririm.” Mesajı net bir şekilde verilir .

*Kendisine gelen mesajları 2 hafta sonra cevaplamak davetleri hemen kabul etmemek profesyonel bir yöneticinin olmazsa olmazlarıymış . Çalışan içinse   “kafa kağıdı” diyebiliriz .

*İş bulma ,işiyle ilgili değerlendirme sağlama amacıyla Linkedin açanların sükut-u hayale uğradıkları , “ noluyor ya niye şirkete çiçek geliyor ki  ,vay adresimi bulmuş işe bak sen ...”  de dedirtebilir. Şahsen dedim .Bu noktada güvenlik açığınız yok değil tabi...

Facebook

*Facebook üzerinde her paylaşımı “like” etmek  hiç profesyonel olmadığı yönünde  .İşe dair olan her şeyi paylaşmak , kendinden daha kıdemli kişilerin paylaşımını “like” etmek hatta gerektiği noktada profilinde paylaşmaktan çekinmemek .

*Profil fotoğrafı ,şirketin manzarasının en iyi göründüğü noktada (“keşke biz de burda çalışsaydık “ dedirtecek cinsten ) , son derece business görünen ve en güzel gülüşle verilmiş bir poz olabilir .

*Profesyonel bir yöneticinin bekleyen arkadaşlık istekleri en az 100 olmalıdır ki ;” Bakın ne kadar yoğunum bunlara bakmaya fırsatım bile yok ...” mesajı inceden verilmelidir .

*Herhangi bir şekilde Facebook üzerinde oyun oynamazlar.Örneğin :cupcake pişirme oyunu ,ağaç ekme, okey , tavla, ağaç biçme gb. ) bu oyunlarla ilgili yöneticilerinize davet yollamayınız  .

*Yöneticinize  “Kamil’i sevenler  , 1000 Kişiye 5000 beğeni , Gelinlerin Tatlı Telaşı “ gibi gruplara dahil etme veya davet göndermekten kaçının , bu yollayacağınız rapora indirime girmiş güzellik salonu fotoğraflarını eklemeye benzer .

*Facebook aynı zamanda ; İşyerinde birbirine yakınlaşan var mı ? Birlikte olduğu biri var mı varsa ne düzeyde ? Gizledikleri bir şey var mı ? Nerde yiyip içiyorlar ,nerelere gidiyorlar ? Bu kadar maaşla bunu nasıl yapıyorlar ? Şirket hakkında olumsuz konuşan var mı ? Eşinin dostunun diş röntgenini paylaşan veya yeni hamilelik habercisi fotoğrafı paylaşan var mı ? gibi sorulara da cevap verir.
     Instagram

Peki instagramda çalışan – yönetici ilişkisi ne yönde ?


*Şık bir çekim yapabilmek için İphone’a ihtiyac duyar.

*Para ile satın alınabilecek çoğu kişide olmayan fotoğraf düzenleme programları  (zoom yapma,pixel ayarlama , diyafram ayarı yapmak) .Zira dümdüz bir fotoğraf çekmek, köy fotoğrafçısında Polaroid fotoğraf çekmekten farksızdır.

*İş seyahati esnasında Boarding Pass’ın fotoğrafını , gidilecek yerle ilgili hashtag ile paylaşmak da şık olacaktır .

*Gidilecek etkinliğin fotoğrafı paylaşılırken yoruma “Dünyanın en önemli....” ,”Dünyanın en değerli....” mesajı eşliğinde eklemeniz önerilir .

*Otel fotoğraflarında, otelin en iyi göründüğü yer olan lobi ,en iyi manzarası gözüken köşesini fotoğraflayıp ; “Bakın iş için hep buralarda kalıyoruz , insan salaş yerleri , memleketini özlüyor” mesajıyla paylaşılmalıdır .

*Gidilen ülkelerin gece kulübünde kimsenin bilmediği bir içkiyle fotoğraf paylaşırken altına “Abicim Türkiye’deki mekanlar ,buraların yanında çay bahçesi ayrıca burda kızlar çok daha etkin iletişim kurabiliyor “ yazılmalıdır .

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages

Bumerang - Yazarkafe