"Biz televizyon izleyerek,milyonerler,sinema tanrıları ve rock yıldızları olacağımıza inanarak büyüdük ama olmayacağız .Şimdi bunu anlamaya çalışıyoruz " #Tyler Durden -Dövüş Kulübü |
Sosyal medyada , stalklayarak
kişinin doğumuna kadar geldiğimiz altın çağdayız .Çalışma hayatı
da işin içine karıştığından beri gördüklerimiz,duyduklarımız
,çalışan ve yöneticinin bakış açısı ve iş dünyasına atılacakların gözünden nacizane
izlenimler;
Linkedin Nedir ?
*Yapmış olduğun işler öyle
detaylı anlatılmaz , “Kardeşim bak ben şu şirkette, şu pozisyonda çalıştım
,ilgini çekerse ekle konuşalım o zaman bilgi veririm.” Mesajı net bir şekilde
verilir .
*Kendisine gelen mesajları 2
hafta sonra cevaplamak davetleri hemen kabul etmemek profesyonel bir yöneticinin
olmazsa olmazlarıymış . Çalışan içinse “kafa kağıdı” diyebiliriz .
*İş bulma ,işiyle ilgili
değerlendirme sağlama amacıyla Linkedin açanların sükut-u hayale uğradıkları , “
noluyor ya niye şirkete çiçek geliyor ki
,vay adresimi bulmuş işe bak sen ...”
de dedirtebilir. Şahsen dedim .Bu noktada güvenlik açığınız yok değil
tabi...
Facebook
*Facebook üzerinde her paylaşımı “like”
etmek hiç profesyonel olmadığı yönünde .İşe dair olan her şeyi paylaşmak , kendinden
daha kıdemli kişilerin paylaşımını “like” etmek hatta gerektiği noktada
profilinde paylaşmaktan çekinmemek .
*Profil fotoğrafı ,şirketin
manzarasının en iyi göründüğü noktada (“keşke biz de burda çalışsaydık “
dedirtecek cinsten ) , son derece business görünen ve en güzel gülüşle verilmiş
bir poz olabilir .
*Profesyonel bir yöneticinin
bekleyen arkadaşlık istekleri en az 100 olmalıdır ki ;” Bakın ne kadar yoğunum
bunlara bakmaya fırsatım bile yok ...” mesajı inceden verilmelidir .
*Herhangi bir şekilde Facebook
üzerinde oyun oynamazlar.Örneğin :cupcake pişirme oyunu ,ağaç ekme, okey ,
tavla, ağaç biçme gb. ) bu oyunlarla ilgili yöneticilerinize davet yollamayınız .
*Yöneticinize “Kamil’i sevenler , 1000 Kişiye 5000 beğeni , Gelinlerin Tatlı
Telaşı “ gibi gruplara dahil etme veya davet göndermekten kaçının , bu yollayacağınız
rapora indirime girmiş güzellik salonu fotoğraflarını eklemeye benzer .
*Facebook aynı zamanda ; İşyerinde
birbirine yakınlaşan var mı ? Birlikte olduğu biri var mı varsa ne düzeyde ?
Gizledikleri bir şey var mı ? Nerde yiyip içiyorlar ,nerelere gidiyorlar ? Bu
kadar maaşla bunu nasıl yapıyorlar ? Şirket hakkında olumsuz konuşan var mı ?
Eşinin dostunun diş röntgenini paylaşan veya yeni hamilelik habercisi fotoğrafı
paylaşan var mı ? gibi sorulara da cevap verir.
Instagram
Peki instagramda çalışan –
yönetici ilişkisi ne yönde ?
*Şık bir çekim yapabilmek için İphone’a ihtiyac duyar.
*Şık bir çekim yapabilmek için İphone’a ihtiyac duyar.
*Para ile satın alınabilecek çoğu
kişide olmayan fotoğraf düzenleme programları
(zoom yapma,pixel ayarlama , diyafram ayarı yapmak) .Zira dümdüz bir
fotoğraf çekmek, köy fotoğrafçısında Polaroid fotoğraf çekmekten farksızdır.
*İş seyahati esnasında Boarding
Pass’ın fotoğrafını , gidilecek yerle ilgili hashtag ile paylaşmak da şık
olacaktır .
*Gidilecek etkinliğin fotoğrafı
paylaşılırken yoruma “Dünyanın en önemli....” ,”Dünyanın en değerli....” mesajı
eşliğinde eklemeniz önerilir .
*Otel fotoğraflarında, otelin en
iyi göründüğü yer olan lobi ,en iyi manzarası gözüken köşesini fotoğraflayıp ; “Bakın
iş için hep buralarda kalıyoruz , insan salaş yerleri , memleketini özlüyor”
mesajıyla paylaşılmalıdır .
*Gidilen ülkelerin gece kulübünde
kimsenin bilmediği bir içkiyle fotoğraf paylaşırken altına “Abicim Türkiye’deki
mekanlar ,buraların yanında çay bahçesi ayrıca burda kızlar çok daha etkin iletişim kurabiliyor “
yazılmalıdır .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder