12 Mart 2016 Cumartesi

"Bilmiyorum" ,I don't Know , Je Ne Sais Pas Diyorum ...

Bizim insanımızın kişisel sözlüğünde yer almıyor galiba bu kelime. Türk insanı en çok “bilmiyorum “demeyi bilmiyor. Hayır  bilmiyor zaten de en çok bilmiyorum demeyi bilmiyor. bilmiyorum demektense ölmeyi tercih ediyor.

Meselâ bir filmin hangi zamanda geçtiğini soruyorum, 1530 mu 1830 mu öyle bir şey diyor. Biri 16. biri 19. yüzyıl , o süre zarfında Osmanlı'da bile kaç padişah  değişmiş kaç yıldan bahsettiğinin farkında mısın? Şuraya gidiyorum ne kadar yolum kaldı diyorum mesela, 100 metre mi desem 2,5 km  mi desem öyle bir şey işte diyor. Bilmiyorum demektense ölümüne sallıyor. Bilmiyorum demektense sıkarak doğru cevabı milyarda bir bilme ihtimalini kovalıyor.

Geçenlerde işyerinde  telefonda bilmediğim bir şeyi soruyorlar, hayatımda ilk defa duymuşum “Bilmiyorum “ diyorum ,bilmediğime bozuluyor   o kadar alışık değiliz bu kelimeye .Ne hissettiğim soruluyor , kendime has hislerim var ve  o anda anlatacağım gibi değil “Bilmiyorum “ diyorum  , isteniyor ki yaz ,çiz ,bir bir anlat filan ama olmuyor öyle , olsaydı  ooo...


Ben meselâ bayılıyorum bilmiyorum'a  . Geçen gün bir arkadaşım aradı  “sen visual basic biliyor musun” diye sordu .Bilmiyorum. Hiç bilmiyorum. o kadar bilmiyorum ki ,o ne ,yeniliyor mu o kadar bilmiyorum dedim. siz niye demiyorsunuz? Desenize !

Bazen adımı sorduklarında bile bilmiyorum demek geliyor içimden. Bilmiyorum tüm dillerin en mükemmel kelimesi olabilir. Bilmiyorum deyin ya.

Bilmiyorum.

I don't know.

je ne sais pas.

 Hatta, ich weiss es nicht.

Kesinlikle dünyanın en güzel kelimesidir “bilmiyorum.”

 

2 yorum:

  1. Bilmiyorum demedikce aslında bilgiye daha da kapatıyor insan kendini. Madem bilmemek bu kadar acziyet ifade ediyor insanlar için bunu "bilmiyorum" diyip doğrusunu öğrenerek taclandirabilir. Bilgiye o kadar kolay ulaşıyoruz ki günümüzde (doğruluğu ne kadar tartisilsa da) sanırım biraz da bu yüzden bilmemek eksiklik geliyor insanlara.

    Korkmayin.

    En guzel kelimedir o.

    Bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Herkes tabu oyununun bir parçası, yasaklı kelimemiz ise "Bilmiyorum" :)

    YanıtlaSil

Pages

Bumerang - Yazarkafe