18 Kasım 2015 Çarşamba

İett için "Yapamayan Yönetir mi?" diye Sorduk ?


Kadıköy peron yetkilisine "Yapamıyorsan yönetme kardeşim " dedim sonra dur bir bilene danışayım   "Yapamayan yönetir mi " diye Beyaz Masa'yı arayıp sordum . Kafamdan dumanlar çıkarak aradığım için mi bilemiyorum ama İett için şikayetimi değerlendirdiler ve doğru olan sistemi işleterek beni şaşırttılar ,adalet görünce genelde şaşırırım da ...

Bir kaç ay önce paketimi otobüste unuttum ve otobüs şoförüne ulaştım ,kendisi benim için paketimi sakladı (yarım gün için ) . Kadıköy peronlara almaya gittiğimde ,yaşlı bir şoför indi  ,adama doğru yürümeye başladım,tekrar ediyorum  sağolsun paketimi saklamıştı ,ulaşabildiğim için de paketi direkt bana teslim etmek istemişti .  Bir baktım şefleri denilen  insancık, adamcağıza bas bas bağırıyor prosedür gereği merkeze paketi teslim etmediği ve paşa gönlü ceza kesmek istediği için , şoföre  750 TL’lik ceza faturası keseceğini hakaretlerle adama söylüyor bu arada el kol hareketleriyle adamı itip kakıyor  . 

Hiyerarjik yapıya ve insanlar arasında ki  alt-üst ilişkilerine dayanarak birbirini ezmesine şiddetle karşıyım ve malesef  beni en delirten konulardan birisi.  Adama  paket sahibi olduğumu ,ben duruma onay vermişken onun bu durumda ne yapmaya çalıştığını soruyorum ,” Hanfendi sen karışma,çekil bir kenara kadın halinle beni uğraştırma ,  ceza keseceğim ona görür o “ diyor  ,en son sinirlerim kafamda cirit atmaya başladı “cezayı görürsün sen ,kadın hali nedir  ,özürlülük durumu mu ne diyorsun sen bir açıklasana  ; yaşlı başlı adamı eziyorsun ,o cezayı alacaksın kadın halimle seni cezayı kesersen  adamın maaşından düşersen şikayet edeceğim,"kadın haliyle şikayet etti ceza aldım" diyeceksin ” dedim  ama tüm terbiyesizliğini peronlarda herkesin içinde yapıp basıp gitti...

Yanımda adamı azarlamasına,haksız yere ceza kesmesine dayanamadım, hem tüm çalışanların bu adamdan nefret etmesini ve herkese böyle haksızlıklar yaptığını da duyunca bir kaç şahit numarası alıp   aradım Beyaz Masa’yı şikayet bıraktım ,baya detaylı olarak işin peşine düştüm . Aradan bir kaç hafta sonra bu şef denilen kişinin ceza aldığını söylediler , diğer şoförün cezaya tabii tutulmadığını  bildirdiler. Adam bu arada arayıp şikayetimi geri çekmemi istedi. Tabii ki çekmedim ;insanlığına bir nebze katkıda bulunacak bir paradan kaçınmaması gerektiğini ,yönetmenin  ezmek demek olmadığını anlayabilmesi için gerekenin yapılacağını söyledim .

Bir çoğunuz bu duruma “banane” diyip geçebilirdi ama  böyle yetkisini kötüye kullanan insanlar “banane” ile besleniyorlar . Çok mutluyum ki sonuna kadar haklı olan ,evine ekmek parasını götürmek için çabalayan ve kendisini yetkiler karşısında savunamayan birine yardım edebildim . Adamcağızın “kızım Allah senden razı olsun , ben başa çıkamazdım bu adamla ,neler yapıyor bize “ deyişi de hala kulaklarımda.


Alt tarafı toplu taşıma kullanılan bir halk aracında, niye üst düzey yetkiler veriliyor bu insanlara anlamış değilim , kendini tır şirketi  sahibi sanıyor   “yetersiz bakiye” sesini duymasam öyle olduğuna inanırdım . Neyse siz de gördüğünüz böyle absürd durumlarda “banane “ demek istemezseniz Beyaz Masa’yı arayıp şikayet bırakabilirsiniz merak etmeyin başınıza bir iş açılmıyor ,borçlu harçlı da çıkmıyorsunuz  ...


Demek ki kadın olmak , kiminin gözünde delilik , özürlülük durumu olarak görünüyor  bu sebeple bile yırtarsınız , çekinmeyin böylesini şikayet edin  !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages

Bumerang - Yazarkafe