12 Eylül 2015 Cumartesi

Televizyon Çocuğu

İzlediğim çizgi filmleri düşündüm de  hiçbirinin nasıl bittiğini bilmediğimi fark ettim. Bizim zamanımızda rast gelirsen izlerdin, gelemezsen dur şunun yeni bölümünü internetten bulayım da izleyeyim diye bir şey yoktu. Çünkü internet diye bir şey yoktu. Zaten bölümler arasında bir devamlılık, süreklilik de yoktu. Neyse, araştırdım  bir  kısmını buldum, çoğunu bulamadım. Zaten sonuca bağlanan çizgi film yok gibi,çoğu yazarı, çizeri, yapımcısı ölünce öyle birden bitivermiş. Başlayalım ;

Şeker Kız Candy 

Ana babayı kaybetmek, yetimhaneye düşmek, dost kazığı yemek, yalnız kalmak, fakirlik, açlık, dayak, ceza, dışlanma gibi çekilebilecek bütün kederlerin ve acıların sınırlarını zorlamış bir kıza ne amaçla şeker dendiğini bu yaşımda hâlâ anlamış değilim. Üstelik bir de Candy'nin sevgilisi Anthony attan düşüp ölüyordu. Sonrasında Candy Terry'yle birlikte oluyordu ama Terry onu aldatıp, başkasıyla evleniyordu. Candy de Anthony'nin dayısı Albert ile evleniyordu. Bu anlattığım hikaye  çocuklar içindi , büyüyünce de ayılamadılar .
Bugs Bunny

Havuç sevme sebebim. bu çizgi filmle ilgili aklıma gelen ilk şey: super-rabbit bölümünde ki "buraların en büyüğü o bir başka, bugs bunny bugs bunny çok yaşa." tezahüratı. Araştırdım, 174 bölüm listeliyor internet. Ölmemiş hiç bir bölümde, bir yerlerde hâlâ “naber cınım” diyerek havuç yiyor olmalı.
Heidi

Annesi babası olmayan Heidi'yi teyzesi dedesinin yanına bırakır. Dedesi önce Heidi'yi istemez. Tüm olumsuzluklara rağmen sürekli gülen Heidi'yi sonrasında felçli Clara'nın yanına Frankfurt'a götürürler. Bu Heidi dağlarda koşardı, eteği kafasına geçerdi, biz de öyle beyaz donunu izlerdik. Kendi donumu bu kızınki kadar görmedim .

Taş Devri

Fred ve Wilma püfür püfür sigara içerdi. ama zaten bu çizgi film 3. sezonuna kadar çocuklar için yapılmamış. Ailenin havlayan dinozoru Dino sürekli olarak renk değiştirdi ama en çok mor olurdu. Barni'nin oğlu Bambam'la, Fred'in kızı Çakıl evleniyordu ve ikiz bebekleri oluyordu. Nasıl taş devriyse uçak bile vardı.

Winnie the Pooh

Şizofren bir çocuğun hayali arkadaşları; bağımlı bir ayı, depresyonda bir eşek, hiperaktif bir kaplan, obsesif bir tavşan,narsist bir baykuş hakkındaydı. Pek sevmezdim ama benim favori karakterim Tigger'dı. Olaysız bitmiş .
Ninja Turtles
Kim ne derse desin çocukların pizza aşkının nedeni budur. Hepsinin çok şahane silahları varken Donatello'nun Bo adı verilen dandik uzun sopayla kavgaya dalması bize hayatın adil olmadığını öğretmişti. Shredder maskesini çıkarmıştı bir kere. Resmen hayal kırıklığıydı. 10 sezon sürmüş. Vay be .

Sylvester ve Tweety

Sürekli "bi kedi gördüm sanki" paranoyasıyla yaşayan bir kuşla onu tuzlayıp yemeye çalışan aptal bir  kediyi anlatıyor . Son bölümde klasik biz aslında dostuz mesajı vermişler; Sylvester kabus görüyor. Tweety'nin kaybolduğunu düşünüyor. uyanıyor, öpüşüp barışıyorlar falan.
Vücudumuzu Tanıyalım

İnsan vücudunda geçen çok ilginç  bir çizgi filmdi . Ben çok izlerdim bunu da ,doktor olacağım sandılardı. Nerede olay çıksa koşarak giden akyuvarlar vardı. Çirkin suratlı mikroplar vardı. Vücudun içinde ufolarla gezen bağışıklık sistemi vardı. Neler döndüğünü anlatan sakallı bir dede vardı. Son bölümde büyükbaba ölüyordu.
Çizgi filmlerden Pokemon,Ay Savaşcısı , Hayalet Casper , Tom ve Jery ,Red Kit,Küçük Golcü de var tabi ama onlar hakkında çok net hikayeler hatırlamıyorum . Bizim zamanımızda Sunger Bob ,Minionslar fln yoktu  öyle işte çocuklar. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages

Bumerang - Yazarkafe